کاربرد سکه طلا
نوشته شده توسط : رعنا

کاربردهای رایج سکه شامل سرمایه‌گذاری، هدیه دادن، استفاده در مهریه و پس‌انداز کردن است. در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم که در سال‌های اخیر در ایران سکه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. به این دلیل که محصولی کم‌ریسک و با سود بالا محسوب می‌شود که خرید و فروش آن در هر زمانی ممکن است.

در واقع مهم‌ترین دلیل محبوبیت انواع سکه طلا در میان ایرانی‌ها، فروش آسان آن با سود بالا است. سکه مثل طلای زینتی نیست که هنگام فروش اجرت و سود و مالیات از آن کم شود. بعلاوه، قیمت آن هم با افزایش ارزش طلای جهانی زیاد می‌شود. به همین خاطر تقریباً همیشه سوددهی دارد و به کالایی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل شده است.

در دهه‌های هفتاد و هشتاد خورشیدی بسیار مرسوم بود که خانواده‌ها با کوچک‌ترین پولی که دستشان می‌آمد، یک سکه تمام می‌خریدند و کنار می‌گذاشتند. یا حتی برخی از خانواده‌ها هر سال به مناسبت تولد فرزند خود یک سکه کنار می‌گذاشتند تا وقتی به سن ازدواج رسید، سرمایه‌ای ارزشمند برای آغاز زندگی خود داشته باشد. در آن زمان هدیه دادن سکه طلا به‌عنوان یک وجه شبه نقد هم بسیار مرسوم بود.

اما به تدریج، با افزایش سرسام‌آور قیمت سکه تمام این رسم‌ها از بین رفت و سکه‌های گرمی و کارت‌های هدیه جای سکه طلا را گرفتند. در حال حاضر، اصلی‌ترین کاربرد سکه طلا در ایران، استفاده از آن به‌عنوان کالای سرمایه‌ای با نقدشوندگی بالاست.

بیشتر بخوانید :

عیار سکه طلا چند است؟

عیار سکه تمام بهار آزادی (اعم از طرح قدیم و جدید)، مطابق با استاندارد بانک مرکزی و معادل ۹۰۰ در ۱۰۰۰ است.

اگر از ۲۴ بخواهید بدانید، عیار سکه‌ی تمام بهارآزادی (قدیمی و امامی ) ۲۱.۶ است که برای اینکه راحت‌تر در دهان بچرخد، می‌گویند عیارش ۲۲ است.

سکه طلا چند گرم است؟

وزن یک سکه بهار آزادی = یک سکه امامی طرح جدید = ۸ گرم و ۱۳۳ سوت = ۸.۱۳۳ گرم

وزن نیم سکه بهار آزادی = ۴ گرم و ۰/۰۶۶ سوت = ۴.۰۶۶ گرم

وزن ربع سکه بهار آزادی = ۲ گرم و ۰/۰۳۳ سوت = ۲.۰۳۳ گرم

منبع : https://www.asby.ir/





:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: